گفت‌وگو|

حجت الاسلام فرضی: شخصیت آیت‌الله رئیسی ثمره انقلاب و مکتب امام خمینی(ره) بود 

8:03 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۸۵۴
حجت الاسلام فرضی: شخصیت آیت‌الله رئیسی ثمره انقلاب و مکتب امام خمینی(ره) بود 
یک کارشناس علوم قرآنی، شخصیت و نوع نگاه شهید خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش را ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی و برگرفته از نگاه امام خمینی(ره) کبیر دانست. 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرضی در گفت‌وگو با میزان درباره حادثه غم‌انگیزه شهادت آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه او اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که خداوند همواره در مقابل آحاد بشر قرار داده، آزمون است. باید توجه داشته باشیم که از آزمون‌های پیش رو و با نگاه به وحدت و رشد جامعه گزینه‌های درست را انتخاب کنیم، همانگونه که حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی این کار را انجام داد و سعی کرد تا مسیر درست را انتخاب کرده و در آن گام بگذارد. 

وی الگوبرداری از رویکرد شهید جمهور را مهم خوانده و افزود: الگوبرداری از شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی کاری ارزنده است. بررسی ابعاد شخصیت این فرد نشان می‌دهد، تکیه بر علم و به کارگیری دانش در مسیر خدمت به مردم و توجه به چهارچوب‌هایی که در قرآن کریم ذکر شده است، نکته بسیار مهم و هدایتگر مؤمنان در مسیر درست خدمت است. 

حجت الاسلام فرضی در ادامه افزود: تخصص در حوزه‌های علمی در کنار خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف موفقیت، پیروزی و رشد را در بر دارد. نکته دیگر اینکه هنگامی که پشت کار و استواری را مد نظر قرار دهیم و هدفی بزرگ برای ارائه خدمت در پیش بگیریم، قطعاً موفق می‌شویم. در پیام مقام معظم رهبری نیز درباره شهادت رئیس جمهوری ایران به خستگی‌ناپذیر بودن این شخصیت اشاره شده است. 

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: شهدایی که در این سانحه هوایی همراه رئیس‌جمهوری بودند، افرادی نخبه و ارزشمند بودند. هر یک از این شهدای والامقام در حوزه خود تخصص داشته و بر مبنای آن حرکت می‌کردند و در عین حال معنویت‌گرایی، رویکرد و بخشی از سبک زندگی آنان محسوب می‌شد. آن‌ها با تکیه بر ویژگی‌های اخلاقی خوب و متعالی توانستند به مقام عالی شهادت دست یابند و در این مسیر از جهاد در راه خدا و در مسیر خدمت به مردم توشه‌ای پر بار برداشتند. 

حجت الاسلام فرضی: شخصیت آیت‌الله رئیسی ثمره انقلاب و مکتب امام خمینی(ره) بود 

وی درباره شخصیت خادم الرضا(ع) شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی گفت: معنویت و معناگرایی جزو خصیصه‌های منحصربه‌فرد شهید راه خدمت محسوب می‌شد. او فردی ثابت قدم بود و انتخاب‌های درستی را در بزنگاه‌های حساس زندگی انجام داد. 

حجت الاسلام فرضی افزود: شب‌زنده‌داری و توجه به نماز شب در زندگی این خادم مردم و اهل بیت جزو ملزومات اخلاقی او بود و این مهم در زندگی این شهید و علی‌رغم همه مسئولیت‌هایی که داشت، هیچگاه کم رنگ نشد. خسته نشدن و تلاش مجاهدانه برای خدمت‌رسانی به مردم در سیره شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و سایر شهدای این حادثه تلخ هوایی بود. 

این کارشناس علوم قرآنی ضمن اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله آل هاشم اظهار کرد: این شهید خدوم و والامقام باعث ایجاد تحکیم رابطه بین مردم و نماینده ولی فقیه بود و به دنبال پایه‌گذاری یک رابطه تنگاتنگ و نزدیک با مردم بود. او خوشبختانه در سال‌های مسئولیت خود در منسب امام جمعه تبریز به این مهم دست یافت. برخی معتقد بودند این ارتباط ممکن نیست، اما این شهید عزیز ثابت کرد که می‌توان در حین حفظ مسئولیت، رابطه خوب و مستقیم با مردم داشت و این مهم قابلیت اجرایی شدن دارد. 

وی افزود: شهید آیت‌الله آل‌هاشم در ایجاد و برقراری یک رابطه متوازن بین مسئولان و مردم موفق عمل کرد. او امام جمعه‌ای بود که در کنار مردم به بازار و خیابان می‌رفت، تاکسی و اتوبوس سوار می‌شد و به واقع با مردم زندگی می‌کرد. همانطور که در روز تشیع پیکر شهدا در تبریز شاهد بودیم محبوبیت او در بین جامعه در وصف نمی‌گنجید. 

حجت الاسلام فرضی در ادامه و با اشاره به شهید دیپلمات این سانحه هوایی گفت: در طول تاریخ همیشه معنویت، خداخواهی و حق‌طلبی جریان پیروز جامعه بوده است. شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکی از مسئولانی بود که توانست در این زمینه موفق عمل کند. مواضع دیپلماتیک و درست او نسبت به جبهه مقاومت و کشور فلسطین بسیار ویژه و خاص بود. نقطه نظرات و تصمیمات او در قبال محور مقاومت نشان از بینش درست او در مسائل سیاسی و دیپلماتیک بود. او با نگاه درست به میدان و دیپلماسی نشان داد که می‌توان با تکیه و استفاده درست از این دو عامل در جهت اعتلای نظام اسلامی گامی درست برداشت. 

این کارشناس علوم قرآنی ضمن بزرگ دانستن ضایعه فقدان شهدای حادثه هوایی، به رضا بودن به امر الهی اشاره و تاکید کرد: باید در این حادثه دل به رضای خدا داد و در عین حال توجه داشت که اگر خداوند حکمت و نعمتی را از ما گرفته است، از باب رحمت افراد دیگری را جایگزین آن‌ها خواهد کرد. آنچه امروز در سانحه دلخراش سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری رخ داد نشان‌دهنده این موضوع بود که همه این شهدا بار دیگر باعث رویش در انقلاب اسلامی شدند. شخصیت شکل گرفته شهید خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ثمره انقلاب شکوهمند خمینی کبیر بود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *